luni, 17 martie 2014

L.33

“Bună ziua !
Am răsfoit internetul și facebook-ul de dimineață și am văzut cum erau sufocate de urări transmise domnișoarelor și doamnelor, de ziua lor. Nu prea am avut timp să le asimilez deoarece, la fel ca și în oricare altă zi de sâmbătă, ca mamă de băiat student, a trebuit să pregătesc pachetele cu mâncare pentru a i le trimite.
Acum, având un pic de timp liber, aș vrea să vă spun că am primit, cu vreo lună în urmă, un clip al cărui mesaj era că majoritatea oprimă. Se referea la noi, femeile, fiind în număr mult mai mare. Am răspuns că la noi în țară nu prea văd să fie așa, recunoscând, însă, că s-au întâmplat și schimbări. Un exemplu aș fi chiar eu, dar trecând destui ani. Văd, însă, în jurul meu multe fete și femei care trăiesc, cumva, oprimate mai ales din lipsa independenței financiare, văd cum sunt supuse inculturii și incapacității de a evolua, vad cum concepția ca femeia să stea la cratiță este încă actuală. Sunt iubite? Poate. Sunt respectate? Poate. Dar cu siguranță nu toate.
Aș dori să nu mă judecați ca vreo feministă convinsă. V-aș spune,totuși, vouă bărbaților de oriunde ați fi, că dacă le-ați lasa, femeilor din viața voastră, un pic de timp doar pentru ele, ar înflori și v-ar îmbogăți viața cu parfumul sufletului lor, cu siguranță vor sta și la cratiță, dar cu plăcere, cu siguranță vor avea grijă de copii, de familie ca și înainte, ba chiar cu mai multă implicare și calm, cu siguranță se vor duce și la serviciu și ar putea să se și evidențieze prin performanță, cu siguranță ar avea mult mai mult timp pentru a vă iubi. I-am spus mereu fiului meu că dacă îi va fi, cu adevărat, partener iubitei lui și vor împărți munca de rutină zilnică, atunci vor avea mult mai mult timp, rămas,  de împărțit pentru ceea ce le face plăcere amândurora. Ar avea numai de câștigat, nimic de pierdut, garantez pentru aceasta.
Nu urez nimic domnișoarelor și doamnelor, dar dau un sfat domnilor: să nu se uite cu ochii ci cu sufletul la cea care le este alături, să-i zâmbească, iar dacă nu știe să facă prăjituri, să cumpere două și să le mănânce împreună la masa din bucătărie. Poți face viața atât de dulce, numai să vrei. Și faceți din zi o floare, nu aduceți o floare într-o zi, veți vedea atunci minune de buchet...

Hai, că n-am dat cu gura, am dat cu scrisul, dar cum aș putea altfel, doar sunt femeie, iar azi sunt iertată.”L.8.03.2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu