duminică, 13 aprilie 2014

L.59

“M-aș duce-n vârf de munte unde și viscolu-i pustiu
Să mă hrănesc cu sufletu-mi-nghețat, nu viu,
Urletul să-mi fie haită
Ecou-mi năucit fugind din calea-mi să se vaită,
M-aș duce în adâncu-mi uragan
Să sparg cu palmele-mi din fier încins nisip din trupu-ți mal
Târându-l zi și noapte ca pe-un nimic,
Râzând în hohote grotești cerșita milă să ți-o despic,
M-aș duce-n peșteră adâncă, neagră,
Cu degetele-mi stalactite să-nfing în pieptu-ți grea corvoadă,
Mâini scorojite să zgârie pereți cu numele-ți în literele-ți seci,
În păru-mi-nsângerat să se-ncurce lilieci,
M-aș duce-n mlaștină a mortăciuni mirositoare
Să calc sfidând nisipuri mișcătoare,
Cărare în față-mi să îmi facă șerpii,
Veninul oferit să-l gust, când te sărut să ți-l îngădui,
Apoi la tine m-aș întoarce să mă privești în față cu infinită groază,
Degeaba ai să-ncerci a-nchide pleoape împietrite, ochii, să nu vază
Ce-ai transformat cu indiferența-ți crudă, pe mine, floare
În monstruozitate fără seamăn care
Acum, apoi , în veci
Îți va bântui și blestema fiece ceas pe care o să-l mai petreci.”L.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu