miercuri, 8 ianuarie 2014

Paris

Am fost ?
N-am fost ?
De fapt ,
Pară-mi-se că m-a vizitat
Și nu o zi,
Ci ceas de ceas,
Quelle grande joie !
Cum m-a iubit,
Cât s-a dezvăluit ?
Beaucoup ? Mais non ! Juste une petit …
M-a luat de braț
Ce m-a plimbat,
Călcând pe stele, definitiv, m-a bulversat
Și-n șoaptă zise:
Ma belle cherie, tu vois
Encore une fois:
Un Tour Eiffel ce-n al meu brad,
Ca vârf a stat,
Un bulevard Champs-Elysses
Eternel eclairage parfait,
Par lArc de Triomphe garde
Al chanteurs cantat,
Luând un ton
Pe-al clapelor acordeon,
Montmartre et Moulin Rouge
Cu balerini cu suflet colorat
Avec une Sacre Coeur de neimaginat
Și asta nu-i nimic,
Căci intr-un plic,
Celebră  Monalisa, el mi-a dat
Și nu e tot !
L-a parfumat
Cu crin
Misterios, sublim
Din Notre Dame luat,
De vis–a-vis de-un Cartier Latin
Unde deguști frivol un vin,
Cu tot cu îmbrățișări atât de gratuite,
Din suflet dăruite,
Catedrală, acum , făr’ de păcat
Ce reuși a o sfinți un cocoșat
Parizian amorezat,
Pe ale Senei poduri
Am scris și am jurat:
Să îl divinizez,
Să îl stimez,
Să îl visez,
Să îl păstrez,
În fața lui să-ngenunchiez,
Să-l iau la mine-n pat !
Atunci s-a bucurat
Și încântat m-a dezmierdat
Ca un amant charmant
Perfect, discret, adevărat...
Cam lungă, grea descrierea
Așa că, voi concretiza:
Parisu-i viața mea !
Ba și mai și,

Paris est toute ma vie !

Un comentariu: